Geef Vorst Geen Kans!

Toch een bevroren watermeter? 

Het is handig om eerst met een paar simpele checks uit te zoeken waarom er geen water uit uw kraan komt. In sommige gevallen is het heel duidelijk, bijvoorbeeld doordat het dikke glas van de watermeter door de vorst is gesprongen of doordat het omhulsel van de watermeter is gescheurd. Het kan ook minder zichtbaar zijn. Onze handige checklist helpt u verder.

Checklist - Geen water bij vorst?

 

Check 1: is er een waterstoring?
Controleer eerst of in uw straat een actuele storing of onderhoud is.
Deze informatie vindt u op de website van uw gemeente of uw waterleverancier.
Staat uw adres bij 'storingen' vermeld?
Dan is het probleem bekend en wordt er gewerkt aan een oplossing.

 

Check 2: is uw eigen waterleiding bevroren?
Naast een bevroren watermeter kunnen ook uw eigen waterleidingen bevriezen. Dit kunt u checken.
Draai het aftapkraantje (na de watermeter) open.
Let op: de hoofdkraan moet ook open staan.

Komt er water uit het aftapkraantje?

Zo ja, dan is mogelijk uw eigen waterleiding bevroren.

Bent u eigenaar van de woning?
• Neem dan contact op met een loodgieter / installateur.
Huurt u de woning?
• Neem dan contact op met uw verhuurder.

 

Check 3: is de aansluiting van uw leverancier bevroren?
Zitten er barsten of scheuren in de watermeter?
Zo ja, dan is je watermeter bevroren.

Zo niet, doe in dat geval de volgende check:

Draai het aftapkraantje (na de watermeter) open.
Let op: de hoofdkraan moet ook open staan.

Komt er water uit het aftapkraantje?

Zo niet, dan is de aansluitleiding van uw waterleverancier bevroren.

Bent u eigenaar van de woning?
• Neem dan contact op met uw waterleverancier.
Huurt u de woning?
• Neem dan contact op met uw verhuurder.